do like my belog.?klik here.

Wednesday, October 26, 2011

saya mahu berubah

Assalamualaikum :)

hai korang!seperti biasa,sebelom tido nak gak up entry..hobi :)

ramadhan lepas banyak mengajar saya erti kehidupan..banyak menginsafkan diri yg sememangnya tak berapa nak insaf ni..akibat penangan cerita2 islamic during ramadhan lah ni..alhamdulillah..ada gak effect positive gara2 suka tengok tv :)

saya ni bukan la budak baik sangat pon..cetek ilmu agama.perlu bimbingan teguh!apa yg disuruh saya buat apa yg dilarang saya tak buat..hummm..lemahnya saya..tapi saya nak berubah :)

saya seorang gadis biasa..gadis yg tatau pape.lurus dalam bersahabat..ada yg dh menjauhkan diri dari saya bila saya cakap saya nak berubah ni..kecik ati saya :(..tapi apakan daya...itu hak dia..aisehhh..haha!

nak cakap pasal tudung..ermm dah memang bertudung masa umur 8tahun lagi la..dulu2 mak abah suruh pakai,tapi lama lama terasa janggal kalo tak tutup kepala ni...cara berpakaian saya memang masih tak mengikuti kriteria2 yg ditetapkan islam,insyaAllah saya akan fully dressed seperti yg Dia tetapkan..berdoa.

haaa..kalo pakai cenggini boleh.?heeeeee...


gambar contoh | sangat cantik !

thanks for reading yep :)

saya bukannya baik tapi  saya mahu berubah :)

20 comments:

Mrs | Mr. AniK said...

saya juga mahu berubah.. :)
mahu betul2 menfungsikan hijab..
tutup aurat..

jom berubah..

jika seorang teman meninggalkanmu, jgn kamu fikir tiada lagi sudi menghulur salam... :)

teh o beng said...

saya sedang berusaha :)

insyaAllah..kawan yg baik tetap akn ada jika kita besikap baik :)

al_hakim said...

Allah akan tolong hambanya yang inginkan kebaikan..=)

Mrs | Mr. AniK said...

awop..same2 tegur deh... :)

teh o beng said...

hakim..tula..Allah maha Besar :)

tq for singgah2 sini :)

teh o beng said...

mrs anik : insyaAllah...sayo nk beruboh!wuhuuuu...awop tulun sayo !!

Mrs | Mr. AniK said...

hhuhu...ape la hk sy bulih tulum??sy pom xbnyk ilmu agama.. :(

Epul said...

good luck teh o beng! May Allah guide you always. eyy gmba contoh tu mcm bakal isteri epul je. huahuahua

AwieKashi said...

giler awesome...
macam akak heliza lak tuh.,,,, :)

Faz Abas said...

kita sama2 doa semoga hidayah diturunkan berterusan pada kita...

nanti jemput singgah di www.kisah-dan-kasih.blogspot.com

jumpa blog ni kat Kelab tadi.

teh o beng said...

mrs anik : hehe..xpe..at least kite leh tegur sesama kite ..ye dop.?

thanks for being my friends :)

teh o beng said...

epul : tq tq tq!! hahaha..cett bajet la tu nk kawen ngan heliza..aiseh :P

teh o beng said...

awie : haha!mestila..nak cun cun gituuu..cumei :)

teh o beng said...

faz abas : insyAllah :)

okeh,t teh g terjah sana lak..tq yep :)

Sam Banjamin said...

hai... bagus la kalau ade perasaan mcm tu... itulh yg dinamakan "iman".. selagi ade rase mcm tu, mean allah sayang kita...

heh! kim salm kak nadia mustaqim ye... ni salam dari brother anggerik deli yang dah ditutup tu... insyaallah, nadia kenal saya...

teh o beng said...

alhamdulillah Allah sentiasa buka peluang bg hamba2nya...insyaAllah :)

oh insyaAllah akn disampaikan..awat nya tutop anggerik deli tuh.?kite pon duk cni gak..dkt je ngan anggerik deli..hehe..kalo tak leh kenal2 blogger pemes..hehe :)

Mrs | Mr. AniK said...

huhuhu..kenal dan cinta kita nih..

thanks 4 being my fren tOo

teh o beng said...

haha...realy appreciate!

makasih...sayo xjd kelik lg arini :(

Si BuDaK KaChAk said...

gudluck teh...same2 la kita berubah ke arah kebaikkan...sy pun bukan nya baik sgt....

teh o beng said...

insyaAllah..mekaseh :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...