do like my belog.?klik here.

Thursday, September 22, 2011

cermin diri untuk dapatkan kesempurnaan hakiki

Assalamualaikum :)



disebabkan kecuaian orang lain kite yang tanggung akibatnye.tapi kite tak salahkan orang lain pon,dia juga insan biasa sama seperti kite.tak semua makhluk ciptaanNya di dunia ni sempurna..bagi kite, Allah tu Maha Adil. Dia letakkan seseorang itu lebih di sesuatu perkara, supaya hamba-Nya tu tahu bersyukur dan menggunakan kelebihan yang ada untuk orang lain juga. dan semestinya Allah takkan mencipta makhluk itu dengan sempurna, kerana Dia saja lah yang layak untuk itu..

agar hambanya tidak bongkak, dan selalu tunduk melihat bumi yang nyata. supaya tidak terus terawang awang dengan kelebihan yang di beri. supaya juga kita sedar, banyak lagi yang jauh lebih bagus berbanding kita...Allah sudah letakkan kita dengan cara tersendiri. disebalik apa yang berlaku ada rahsia tersembunyi....

kite redha dengan segala ketentuan dariNya..dua tahun kite mengharungi hidup bersama tongkat peneman setia kite,tongkat ni juga yang bawa kite ke mana2 tempat yg kite mahu tuju tak kira untuk apa2 tujuan sekalipun..tapi itu tak bermakna kite akan terus bergantung hidup kite ngan tongkat ni...someday i'll proceed my live without it....at that time i'll be miss it more than you !

regardless,kite tetap bersyukur dengan setiap kurniaanNya..tak kira manis atau pahit kite terima dengan ikhlas..banyak lagi yang terlalu banggakan diri sendiri kerana hanya nampak kekurangan pada diri orang lain, tapi kekurangan diri sendiri tak pernah nak nampak pun..thats' why kite tak sukakan pujian orang because its mades me more ripple......betul kan.???memang betul ! sebab dah terlalu asyik dek pujian, kita makin dahagakan pujian tu..oh betapa ceteknya akal !

Don't compare your life to others. You have no idea about their sufferings.

ok done my babbler for today..cewah tulis omputes even takpandai..!huhu..terima kasih sudi baca :)







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...